
Kawaii
Kawaii, což v japonštině znamená „roztomilý“ nebo „přitažlivý,“ není pouze slovem ale doslova globálním fenoménem, který zasáhl módu, grafický design, marketing, ale i každodenní život. Tento původně japonský koncept klade důraz na přívětivost a hravost a díky svým měkkým, zaobleným liniím, pastelovým barvám a jednoduchým roztomilým tvářím vyvolává pocit klidu a radosti. Typickými představiteli tohoto stylu jsou ikonické postavičky jako Hello Kitty nebo Pikachu, které už dlouhá léta baví děti i dospělé po celém světě.

Kawaii estetika má své kořeny v Japonsku, kde se pojem rozšířil v 70. a 80. letech jako součást popkultury. Co začalo jako trend v psaní roztomilých, hravých textů, se rychle přeneslo do módy, grafiky a nakonec i produktového designu. Filozofie kawaii spočívá v jednoduchosti, která působí radostně a bezstarostně, což z něj dělá ideální volbu pro značky, které chtějí vyvolat u zákazníků pozitivní emoce. Značky jako Uniqlo nebo Sanrio tento přístup využívají nejen ve svém sortimentu, ale také v kampaních, které mají zaujmout svou přístupností a jemností.

Kawaii se osvědčuje také v e-commerce a web designu, kde se hravý styl snadno propojuje s uživatelsky přívětivými prvky, především pokud jde o produkty pro mladší publikum nebo naopak pro všechny, kdo ocení přívětivý vzhled. Kawaii styl se díky své laskavé estetice stává jakousi protiváhou k přetechnizovanému světu. Vede návrháře k tomu, aby vytvářeli vizuály, které šíří klid, vyvolávají úsměv a přinášejí zpět radost z maličkostí.