GameNGen
Softwarový inženýři z Googlu vyvinuli experimentální neuronovou síť GameNGon. Ta umožňuje hratelnou real-time simulaci počítačové hry DOOM. Princip fungování hry zpočívá ve vytrénování robota, který prochází opravodou oficiální verzí hry. Data a obrázky získané z přehrání obrovského množství her tímto robotem jsou poté použity na naučení generativního modelu Stable Diffusion, který umí vytvářet obraz.
Tento model poté dokáže z interakce opravdového hráče a z předchozího framu vygenerovat frame následující. Tedy měnící se obraz včetně HUD, který vidíme při držení klávesy „vpřed“, je kompletně vymyšlený umělou inteligencí. Když si porovnáme krátké videa z hry, kterou vygenerovala AI a té opravdové, přijdeme na to, že simulovaná hra je velmi přesvědčivá.
Je to první krok k budoucnosti, kde si budeme moct hry generovat pomocí jednoduchého promptu a nebudeme muset čekat 10 let na další verzi GTA.