Frutiger Aero


V posledních letech naše média zaplavila vlna nostalgie po éře Y2K (Year 2000), která se projevila napříč módními trendy, až po webovou estetiku z přelomu tisíciletí. Jedna z výrazných estetik tohoto období, známá jako frutiger aero, zasahuje do let přibližně od roku 2004 do 2013.

Termín, který Sofi Leeová vytvořila k popisu firemní technologické estetiky, která byla populární přibližně v letech 2005 až 2013, zahrnoval několik výrazných motivů. Mezi tyto motivy patřily:

  • Skeumorfismus v designu UI/UX
  • Lesklý design
  • Použití písma Frutiger a dalších humanistických bezpatkových písem
  • Terciální barevné palety
  • Skleněné a průhledné materiály
  • Fotografie polární záře
  • Fotografie s efektem bokehu
  • Makrofotografie trávy

Sofi Lee tento termín pojmenovala podle dvou hlavních znaků estetiky: rodiny písem Frutiger a Windows Aero, designového jazyka systému Windows Vista, ačkoli si Sofi tehdy jejich spojení nepřiznala.

„Tuto naději a návrat k hravějšímu a svéráznějšímu stylu lze pozorovat nejen v tom, že nás unavuje nostalgie po Y2K, ale také ve vyjádření obecného pocitu nudy z plochého, minimalistického stylu, který dnes dominuje většině technických a online rozhraní.“ – Hannah Craggsová