70s’ Flat Retro Design
70s’ vrací úder nejen v podobě zvonáčů a pruhovaných triček. Poměrně silným vizuálním trendem v designu se stává reinterpretovaný design právě z tohoto období. Zpopularizovala ho se svým chytlavým vizuálem Figma a vypadá to, že si ho ještě chvilku užijeme minimálně v podobě vintage samolepek, vizuálních identit, webů a potisků na trička. Hlavní snahou takovéhoto stylu je navodit pocit optimismu, dobré nálady a pohody.
Poznávacím znamením jsou poutavě výrazné saturované barevné paletky a obrysové linky. Ty vytváří jakési hranice mezi jednotlivými elementy v konkrétním designu, ať už kolem fotografií a grafik, typografie nebo přímo jako samostatný vektorový prvek, a dodávají mu tak pocit řádu a jasnější hierarchie. Více odměřenou, elegantní a dobově přesnější variantou tohoto trendu jsou designy s analogovými nebo monochromatickými a desaturovanými paletkami doplněné například o tiskové vzory imitující sítotiskové a offsetové metody nebo zrnění.
Typografie pak tento styl doplňuje v podobě výrazných zakulacených, často hravých nebo mohutných fontů s 3D efektem. Písma bývají často natolik výrazné a vizuálně zajímavé, že designu celému dominují — taková díla se tak vezou i na trendu z minulých let, kdy byl celý vizuál postavený právě na typografické úpravě.
Vizuál často doplňují futuristické nebo ezotericky vyhlížející ikonky, malé grafiky a detaily, jemné gradienty nebo grain a abstraktní až groteskní charaktery se zjednodušenými obličejovými rysy. Větší roli v něm hrají také jednoduché vzory, které poskytují jinak plošným barvám texturu a strukturu celé kompozici. Setkat se můžeme nejčastěji s mřížkou, tečkami, proužky nebo vlnkami.
Retro 70s’ styl se ujal také v animaci, kde díky jednolitým barvám bez stínování a gradientů umožňuje dosáhnout určité jednoduchosti a srozumitelnosti. Využil ho pro brand video a další materiály například Google se svou konferencí I/O 2022.