Sensory design
Účel smyslového designu tkví už v jeho samotném názvu, kdy se dílem, webem nebo jakýmkoliv záměrem snaží autor zapůsobit na co nejvíce smyslů posluchače či diváka. Hlavním cílem je koordinace zraku, sluchu, popřípadě i čichu a hmatu, v poslednější řadě i chuti. V největším množství je zatím zastoupený v oblasti architektury a návrhu interiérů, ať už se týká o výstavní prostory nebo kanceláře a jejich odpočinkové zóny. Hlavním cílem je kombinací smyslů vytvořit požadovanou emoci v těle, ať už klidu (např. urychlení regenerace), případně strachu a dalších. Ve webovém designu se jedná hlavně o zrakové a zvukové smysly spojené s interakcí kurzoru, popřípadě jinou, která částečně nahrazuje hmatové smysly. V neposlední řadě dostává i velké množství příležitostí využití virtuální reality, kde se dají kombinovat jak prvky prostoru zmíněné výše, tak i digitální vymoženosti, efekty a podobně. Hlavním smyslem celého konceptu tohoto přístupu je konečný jedinec, který by měl pocítit reakci na dané prostředí, pokud zůstává chladným, a prostředí je příliš neutrální a nebo generické, pak se buď nejedná o smyslový design v pravém slova smyslu a nebo o jeho špatnou implementaci.
Jedná se o vědecky založený princip na mnoha studiích o lidském chování, potřebách a cítění z průběhu mnoha posledních desítek let.