SEO optimalizace

Zkratka SEO je z anglického Search Engine Optimization a v překladu znamená optimalizace pro vyhledávače, jako jsou Seznam.cz, Google, ale i Facebook, Twitter, YouTube a jiné.

Jedná se o pracovní postup vytváření a upravování webových stránek tak, aby jejich výsledná forma a obsah byli vhodné pro zpracování v internetových prohlížečích. To zajistí lepší pozici ve výsledcích vyhledávání a tím pádem vyšší návštěvnost webových stránek. Jednotlivé vyhledávače pomocí vyhledávacího algoritmu, který je nastaven dle interních pravidel daných stránek, hodnotí relevantnost webových stránek. Každý prohlížeč/vyhledávač si tuto funkci střeží a upravuje, protože ji lze použít jak ve prospěch návštěvníka, tak ve prospěch majitele stránek (správce). 

ZÁKLADNÍ SEO

Nejdůležitější jsou klíčová slova, na ty by se měla webová stránka zaměřit a ta by se také měla zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Není dobré web přeplácat pouze klíčovými slovy a uměle jich tak do textu dostat co nejvíce. Mělo by jich být přiměřené množství, nebo třeba jen jedno nejdůležitější.

URL adresa je další z důležitých prvků. Měla by vypadat jednoduše hezky a říkat nám to nejdůležitější. Příklad takové URL adresy je: https://lfastcentrik.cz/blog. Hned je vidět kdo, co, o čem.

Jako další je dobré nastavit srozumitelný titulek stránky (meta Title), což je jednoduše to, na co uživatelé budou klikat ve vyhledávači. Měl by obsahovat nejdůležitější klíčová slova a v ideálním případě mít do 55 znaků. Nezapomínejme také na název stránek.

Na to navazuje popisek stránky (meta description) ve zdrojovém kódu (někdy označován jako SEO popisek). Měl by obsahovat klíčová slova, ale hlavně, měl by mít „marketingový styl“ a prodat tak sám sebe. Lidé díky tomuto popisku musí chtít kliknout zrovna na odkaz našich webových stránek. Ideální rozsah je 140 až 160 znaků (údaje se podle zdrojů mírně liší).

Příklad

Title: Prodej dřeva a stavebního materiálu | Dřevo Novák
Description: Prodáváme kvalitní stavební a topné dřevo. Smrkové, dubové, lipové a za rozumné ceny. Doprava zdarma po ČR.

Další důležitou částí je strukturovaný text webu, hlavně tedy jeho obsah. Tedy text, který je obsažený na webových stránkách a slouží jako informace pro navštěvníky. Obsah musí být srozumitelný a musí ho být přiměřené množství, aby se webové stránky zobrazovaly na předních pozicích ve vyhledávačích. Ale není dobré nezapomínat na to, že texty mají sloužit pořád pro uživatele, ne pro vyhledávače. Na to je tedy důležité myslet při jejich vytváření. Text musí být unikátní a kopírování z jiných stránek se silně nedoporučuje.

BENEFITY

Hlavním benefitem je lepší rating stránek pro vyhledávače. Ty pak budou web zobrazovat častěji a výše ve výsledcích. S tím se pojí vyšší návštěvnost a případný výdělek.

https://www.fastcentrik.cz/blog/jak-psat-kvalitni-seo-popisky-produktu-a-kategorii

Další zasazené 2021