Motion for emotion
Mikroanimace tu rozhodně nejsou novinkou. Známe je všichni z aplikací každodenního použití: Gmail, Messenger, Facebook, Instagram, kde jsou již tak zevšednělé, že si jich téměř už ani nevšímáme. Kdyby tam ale z ničeho nic najednou nebyly, tak nám přijdou dané aplikace najednou zase… nudné, „tiché” a sterilní.
Digitální publikum si přivyklo na lidský aspekt v podobě těchto mikroanimací na internetu. A je to zcela pochopitelné. Daný projekt pak získá snadno na sympatičnosti ale i odlehčenosti obsahu. Vdechne tomu život.
Pokud jsou interakce vyvedné šikovně, jinak statický projekt může získat i úplně novou rovinu. Může tak i jednoduše zvýšit hladiny dopaminu uživatele natolik, že se právě kvůli té interaktivitě bude chtít na web nebo do aplikace třeba i vracet.
Občas ale to s tou interaktivitou může být ale i dost na hranici, třeba jako na tomto webu věnovanému tématu domácího násilí. Posuďte sami. https://itsnotviolent.com
Sice jsou tyto mikroanimace a interakce až na špičce pyramidy uživatelovo potřeb a jedná se čistě o přidaný Pleasure, i tak se v poslední době stávají jakýmsi novým standardem a vnímám, že jejich obliba ještě v budoucnu poroste. 🙂