Minimum Viable Product (MVP)
Minimum Viable Product je označení, které se používá hlavně na poli digitálního designu a představuje produkt nebo službu, která je na základní úrovni a má před sebou prostor pro zlepšování a progress.
MVP se používá hlavně ve start-up projektech a vždy když je potřeba nejdříve ověřit, jestli zákazníci vůbec mají zájem a co chtějí do budoucna. Pokud bychom hovořili o příkladu auta, tak MVP bude pouze karoserie s motorem, volantem, jedním sedadlem a čtyřmi koly. Víc toho pro pohyb auta není potřeba.
Jakmile se ověří, že je auto užitečné a funkční, můžeme ho vylepšit o rádio, další sedadla, stěrače, klimatizaci a další věci.
V případě digitálního produktu je MVP pouze ta nejzákladnější kostra, například telefonní aplikace s číselníkem a zeleným tlačítkem, později se přidá rychlá volba, seznam kontaktů, historie volání nebo obrázek volajícího.