Earthy colors: a sense of vintage
„Everything new is a well forgotten old.“
Volně přeloženo i jako oblíbené „všechno už bylo vymyšleno.“ Vintage nebo Retro se dnes jasně vrací do obliby nejen v oblékání a hudbě. Tento styl vyvolává nostalgii, jak si uvědomili mnozí výrobci, tvořící „retro edice“ obalů svých produktů.
V grafickém designu se tak do popředí dostávají nejen „zemité“ a nízko saturované odstíny, ale i charakteristické tvary a fonty užívané v době minulého století. (předválečné po vzoru Zdeňka Rykra, 50. a 60. léta).
Tvoří se plakáty, ilustrace, ale i obalový design či celé vizuální styly (Prima KRIMI) či webdesign.
Spolu s tím se hojně využívají i šumy, textury a všemožné ruchy a kazy, aby autor podpořil vintage feeling nového díla.
Nejznámějším českým zástupcem tohoto stylu je bezpochyby Pavel Fuksa.