Programming Posters

„The Poster 2.0“

Tištěný plakát, vedoucí médium pro komunikaci ve veřejných prosotrech po staletí zažívá podstatnou transformaci. „Plakát 2.0“ je více než podklad s písmem, barvou a fotografií. Jedná se o interaktivní aplikaci, kterou lze animovat, nazvučit a řídit sdílená data. Zahrnuje všechny významy a disciplíny. Spájí do sebe grafický design a nejmodernější technologii.

Myšlenka projektu vznikla při kurzu kreativního kódování Tima Roedenbrokera na fakultě designu Rhine-Waal University. Kdy chtěl vytvořit prezentaci o projektech, který by obsahoval právě věci z oblasti zájmů komunikačních designérů.

Na začátku konceptu čelil výzvě, kdy samotní studenti nevěděli o kreativním kódování vůbec nic a netušili jestli se vůbec dá vytvořit kvalitní grafický design pomocí programovacího jazyka. Proto si vše musel ověřit a dokázat přd tím než projekt spustil. Výsledkem práce a studie je tento projekt.

Magický trojúhelník

Pro zajištění maximálního soustředění studentů se rozhodl omezit zadání pouze na práci se dvěma barvami a definovanou rodinou písem. To umožnilo maximální soustředění na správné místo a to na kreativní kódování. K vizualizaci omezení projektu obvykle Tim využívá techniku tvořivosti zvanou „Kouzelný trojúelník“. Každá hranice tvaru znázorňuje jedno omezení nebo pravidlo. Všechny 3 hranice společně vytvářejí rámeček kolem kreativního prostoru, což je doslova oblast, kde tyto myšlenky existují.

Technologie

Jako ideální nástroj pro tento projekt se naskytnul Processing. Ve srovnání s jinými metodikami založenými na kódech, nevyžaduje žádné složité nástroje pro tvoření. Perfektně zapadá do potřeb grafických designérů a začátečníků díky intuitivním příkazům, široké škále výukových programů, velmi dobrým referencím a velké komunitě. Kromě toho využil TouchOSC, jednoduchou aplikaci pro jakoukoli platformu, která odesílá hodnoty do jakékoli aplikace pro zpracování. To umožnilo ovládat jakýkoli parametr plakátových aplikací.

Další zasazené 2019